Dé kerntaak van een leraar aardrijkskunde is ervoor zorgen dat zijn/haar leerlingen zo veel mogelijk bijleren (en onthouden). Maar hoe organiseren we onze instructie zodat er optimaal geleerd, geoefend én onthouden wordt?

Honderd jaar cognitief wetenschappelijk onderzoek leverde een schat aan informatie op over hoe leerlingen bijleren, wanneer het enkel ‘lijkt’ alsof er geleerd wordt en wat het leren belemmert.

Michiel Wils is trainer en onderzoeker bij het expertisecentrum voor effectief leren (Thomas More Hogeschool). In deze sessie deelt hij de belangrijkste inzichten uit het boek ‘Wijze Lessen: twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek’ en vertaalt ze naar instructiestrategieën die uitermate effectief zijn, breed inzetbaar en gemakkelijk implementeerbaar over de verschillende leerjaren heen. Ze hebben één doel, namelijk het leerrendement van leerlingen verhogen.

De workshop start om 20u in het aardrijkskundelokaal Z 03.11 van Karel de Grote, campus Zuid, Brusselsestraat 45 (schuin tegenover Vlinderpaleis) te Antwerpen.

Vooraf inschrijven is verplicht via volgende link. Het aantal deelnemers is immers beperkt. Deelname in de kosten: 10 EUR

 

P.S. Je kan het boek nu bestellen en meenemen op de workshop. Uitzonderlijk aan 20 EUR (ipv 25,95) per stuk!

Datum start
Datum eind
Locatie
WAA te gast in het aardrijkskundelokaal Z 03.11 van Karel de Grote, campus Zuid, Brusselsestraat 45 (schuin tegenover Vlinderpaleis) te Antwerpen.